Min mobil har börjat knasa sig. Stänger av sig själv, fortsätter lysa trots viloläge, börjar blinka utan anledning ibland osv. Igår nådde kväll nådde det sin kulmen. Den hade fungerat alldeles utmärkt under kvällen, och jag hade smsat och ringt en massa, eftersom jag av nån anledning blivit kontaktcentral för kvällen.

Men när jag kom hem och skulle läsa igenom några sms, hade den slutat funka. Den stängde av sig själv och kunde inte sättas på igen. Jag satt länge och försökte; jag slog på den (don’t you die on me!), jag skakade den, och det gick till och med så långt att jag plockade isär den och blåste på den. Det funkar ju alltid! Men inte den här gången.

Mobilen gav bara ifrån sig en sista dödsrossling i och med att skärmen blinkade till. Sen var den död.

Idag på morgonen har jag försökt igen, samma historia; jag har plockat isär den, och jag har blåst över verkligen hela mobilen, men det funkar ändå inte.

Gjorde mig redo att skriva en shout-out på Facebook.

I ett sista desperat försök kopplar jag nu i laddaren…